Jak byly vytvořeny osnovy SAM Labs?
Při tvorbě osnov SAM Labs byly použity dvě strategie založené na výzkumu.
Zásada 1 - Technologie, která doplňuje výuku vedenou učitelem, podporuje dosažení učení. Zahrnutí technologie podporuje cíle osnov, ale není jejich předmětem. V kurzu STEAM jsou lekce zaměřeny na standardy NGSS. Studenti uvádí vědecký standard do života prostřednictvím kódování a prototypování s touto technologií. Platformy pro kódování SAM Blockly a SAM Space se používají jako nástroj k usnadnění abstraktního učení o konceptu vědy a ke zhmotnění učení.
Zásada 2 - Učitelé jsou největším známým prostředníkem dosaženého vzdělání studentů. Do každého plánu výuky jsou zahrnuty následující položky, které může učitel přizpůsobit a upravit podle svých instrukcí a potřeb studentů:
- Z abstraktního konkrétní – v modulární struktuře lekcí je Úvod používán k představení obsahu na příkladu ze skutečného světa a doplněn obvykle off-line aktivitou.
- Příklad práce – každá lekce má segment „Pojďme stavět“, který je krok za krokem vedený učitelem, jak provést úkol nebo vyřešit problém. To shrnuje postup pro studenty, než se pokusí vytvořit samotný program ve svých malých skupinách.
- Mnohačetné, doplňující se metody – ke každé lekci je připravena prezentace, kterou mohou učitelé použít během výuky. Prezentace obsahuje mnoho vizuálních prvků, takže učitel může vysvětlit, co se děje (vizuální a sluchové vjemy). Off-line aktivity v Úvodu a v Mini-lekcích dostanou studenty ze židlí a aktivují jejich předchozí znalosti o obsahu. A konečně, prototypování a používání bloků SAM v každé lekci umožňuje praktické učení, experimentování a bádání.
- Použijte příběh, aplikaci z reálného světa nebo mnemotechniku – to může studentům pomoci zvládnout těžko zapamatovatelný obsah a ulehčuje učení. Lekce SAM Labs obsahují mnoho příkladů a odkazů pro přirovnání právě probírané látky.
- Formativní hodnocení – každá lekce má formativní hodnocení v souladu se standardy, aby bylo možné sledovat výsledky studentů a poskytovat údaje o pokroku. (Pouze v angličtině na základě standardů NGSS).
Nad rámec lekcí přeložených do češtiny z původního znění připravujeme také lekce vytvořené na našich školách nebo např. v kroužcích robotiky a společně s dalším obsahem jsou lekce dostupné na stránkách www.experimentujeme.cz
Jak SAM Labs naplňuje potřeby všech studentů?
SAM Labs s nadšením uvolňuje potenciál pro všechny studenty. Úvodní lekce zajišťují, že jsou studenti připraveni na úspěch bez ohledu na jejich vstupní znalosti. Nabízí studentům flexibilitu, rozmanitost a výběr. Uspokojuje potřeby studentů umožněním příležitostí pro kreativitu, vyjadřování, usnadnění spolupráce a komunikace s vrstevníky, rozvoj vytrvalosti a trpělivosti.
Lekce na sebe navazují a zapojují scénáře z reálného světa. Praktický způsob výuky umožňuje poutavé učební prostředí, ve kterém se studenti učí praxí. Využití různých charakterů a vyprávění podporující představivost a učení díky příběhům.Např. kurz Learn to Code byl navržen speciálně pro ženskou postavu Sam, která je kybernetickou bojovnicí a bojuje s útoky v kyberprostoru.
Jak vypadá lekce STEAM?
Lekce STEAM se řídí strukturou: Úvod, mini-lekce, pracovní příklad, výzva 1, ladění, výzva 2, rozšiřující aktivity, závěr a reflexe
Každá lekce STEAM obsahuje:
- Plán lekce pro učitele: Stanovuje znalosti, dovednosti a klíčové učení a poskytuje hloubkové vysvětlení sestavení systému.
- Prezentace: Představte studentům vizuální, interaktivní průvodce všemi částmi lekce. Prezentace jsou k dispozici jako Prezentace Google.
- Pracovní list: Poskytuje studentům příležitost konsolidovat se, dokazovat a přemýšlet o klíčovém učení.
- Krok za krokem: Vizuální průvodce sestavením systému, který poskytuje postup krok po kroku s vysvětlivkami.
Jaké jsou úvodní lekce pro STEAM a jak pomáhají mým studentům?
Úvodní lekce pomáhají studentům připravit se na kurz STEAM tím, že je seznámí s aplikací SAM Space, Bluetooth bloky, odlišným chováním a začnou vytvářet jednoduchá připojení.
Kurz STEAM od SAM LABS obsahuje více než 50 lekcí a věnuje se následujícím tématům:
1. Jeskyně, 2. Potápějící se loď, 3. Měsíc, 4. Bicykl, 5. Budík, 6. Solární panel, 7. Bubeník, 8. Dobrodružství džungle, 9. Ztracené ptáče, 10. Slož písničku, 11. Světlo a stín, 12. Postav a zboř, 13. Interaktivní příběh, 14. Životní prostředí, 15. Chytrý světelný systém, 16. Výstraha zemětřesení, 17. Reduce, Reuse, Recycle, 18. Rozptyl semen, 19. Čas vypršel, 20. Chytrý trezor, 21. Změny krajiny – eroze, 22. Vodní eroze, 23. Noční světlo, 24. Hrací skříňka, 25. Tření, 26. Růst rostlin, 27. Chytrý zvonek, 28. Vlastnosti zvířat, 29. Magnetická síla, 30. Přežití nejsilnějších, 31. Skupiny zvířat, 32. Meteorologická tabule, 33. Energie v pohybu, 34. Kytara, 35. Mars rover, 36. Skály a vítr, 37. Morseovka, 38. Simulátor zemětřesení, 39. Smyslový pavouk, 40. Apostrof, 41. Maják, 42. Prvočísla, 43. Výstraha v Morseovce, 44. Přenos energie, 45. Autonomní řízení, 46. Ekosystém opic, 47. Vodní cyklus, 48. Slunce je energie, 49. Život rostliny, 50. Solární energie, 51. Stínové divadlo, 52. Raketa, 53. Sezónní hvězdy, 54. Míchání substancí, 55. Heslo